from flickr

bancaRazboiul SpeciilorRazboiul SpeciilorRazboiul SpeciilorRazboiul Speciilorthe_mac_desktopThe CatThe CatoldvsnewbloGL#4-12bloGL#4-11bloGL#4-9bloGL#4-3

Ciocolata SALVEAZA Omenirea

Ciocolata amara ar putea sa ne salveze viata, spune o echipa de cercetatori americani. Aproape ca suna prea bine ca sa fie adevarat, nu?!

Cercetatorii de la John Hopkins University au descoperit ca o cantitate moderata de ciocolata amara consumata zilnic ar putea preveni formarea cheagurilor de sange. Efectul este similar cu cel al aspirinei.

Ei au inceput prin a studia efectul pe care il are aspirina asupra trombocitelor, acele particule ale sangelui care pot duce la aparitia cheagurilor. Pacientilor care au participat li s-a cerut sa renunte la ciocolata, pentru ca studiul sa fie eficient, dar 139 dintre ei nu au putut respecta aceasta interdictie.

Medicii au decis sa compare sangele celor care consumasera ciocolata cu cu al celor care incetasera si au descoperit ca trombocitele pacientilor din primul grup (cei care nu renuntasera la ciocolata), se coagulau mai incet decat trombocitele pacientilor din al doilea grup. Cercetatorii au tras concluzia ca anumite elemente chimice din compozitia boabelor de cacao, posibil flavonoidele, au un efect biochimic benefic asupra trombocitelor.

Cheagurile de sange care apar in organism pot cauza atacuri de cord… asadar, mancati ciocolata neagra regulat si veti trai mai mult! Atentie: consumati cu moderatie, pentru ca altfel apare riscul obezitatii, care la randul sau favorizeaza survenirea unui atac de cord. Medicii recomanda cam 15 g in fiecare zi.


Spune-ti parerea!!!